UMFST „George Emil Palade” din Târgu Mureș a câștigat trei noi proiecte ROSE
Universitatea de Medicină, Farmacie, Științe și Tehnologie „George Emil Palade” din Târgu Mureș a câștigat trei noi proiecte ROSE (Romania Secondary Education Project) care își propun să contribuie la reducerea abandonului școlar. Proiectele sunt finanțate din fonduri externe și se vor implementa pe o perioadă de trei ani la Facultatea de Farmacie, Facultatea de Științe și Litere „Petru Maior” și Facultatea de Economie și Drept.
Proiectul privind Învățământul Secundar ROSE, în valoare totală de 200 de milioane de euro, este finanțat integral de Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare, în baza Legii nr. 234/2015 pentru ratificarea Acordului de Împrumut (Proiectul privind învățământul secundar) între România și Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare, semnat la Washington la 17 aprilie 2015 (Monitorul Oficial, Partea I, nr. 757/12.10.2015), și se va derula pe o perioadă de 7 ani, în intervalul 2015 – 2022. Proiectul este implementat de către Ministerul Educației Naționale, prin Unitatea de Management al Proiectelor cu Finanțare Externă.
Obiectivul general al celor trei proiecte se referă la reducerea ratei abandonului școlar pentru primul an de studii prin creşterea gradului de promovabilitate și îmbunătăţirea performanţelor academice ale studenţilor pentru retenția în sistemul de învățământ. Grupul țintă îl reprezintă studenţii admişi în anul I, cu media mai mică sau egală cu 7 la examenul de Bacalaureat, precum şi cei proveniți din grupuri sociale defavorizate.
Primul proiect intitulat Educaţie prin Dezvoltare de Abilităţi şi Studiu Complementar (EDASC), cu o valoare de 256.356 lei/54.893 euro, va fi implementat de Facultatea de Farmacie pe o perioadă de 36 de luni. Directorul de proiect este conf. univ. dr. Aura Rusu. Grup țintă: 120 de studenți.
Obiective specifice: diminuarea ratei de abandon şcolar a studenţilor din primul an de studii din ciclul de licenţă sub nivelul actual, respectiv sub valoarea de 7,3%; optimizarea performanţelor educaţionale şi profesionale ale studenţilor cuprinși în grupul ţintă, astfel încât la finele anului universitar promovabilitatea să fie superioară ratei medii actuale, respectiv peste valoarea de 85,40%; dezvoltarea abilităţilor de învăţare, comunicare interpersonală şi lucru în echipă și a abilităţilor de lider.
Al doilea proiect intitulat Remediere, Integrare, Susținere și Consiliere pentru studenții aflați în situații de risc (RISC), cu o valoare de 350.316 lei/75.012,5 euro, va fi implementat de Facultatea de Științe și Litere „Petru Maior” pe o perioadă de 36 de luni. Director de proiect: conf. univ. dr. Giordano Altarozzi. Grup țintă: 150 de studenți.
Obiective specifice: diminuarea ratei de abandon şcolar a studenţilor din primul an de studii din ciclul de licenţă prin conștientizarea importanței instruirii și educației sub nivelul actual, respectiv sub procentul de 32,25%; deprinderea de tehnici și metode de autocunoaştere şi dezvoltare personale, precum și de gestionare a situațiilor de risc, de către studenții grupului țintă; formarea şi dezvoltarea de competențe în domeniile de coaching, comunicare, leadership, self-management în rândul studenților din grupul țintă; creșterea promovabilității studenților, ca rezultat al implementării şi derulării unor programe educaţionale, pentru studenţii din primul an de studii din ciclul de licenţă, peste valoare de 67,75%.
Al treilea proiect intitulat EDUCAȚIA pentru VALORI și REUȘITĂ prin INDRUMAREA CARIEREI și ABILITĂȚILOR (EVRICA), cu o valoare de 350.165 lei/74.980 euro, va fi implementat de Facultatea de Economie și Drept pe o perioadă de 36 de luni. Director de proiect: prof. univ. dr. Ana-Maria Georgescu. Grup țintă: 259 de studenți.
Obiective specifice: diminuarea ratei de abandon şcolar a studenţilor din primul an de studii din ciclul de licenţă sub nivelul actual, respectiv sub valoarea de 25,29%; măsurarea nivelului de inteligență emoțională și creșterea nivelului stimei de sine și a gradului de conștientizare a propriilor limite și resurse la cei 259 de studenți ai grupului țintă; administrarea a trei chestionare individuale celor 259 de studenți din grupul țintă în vederea realizării unei diagnoze a stilului personal de învățare, a capacității lor decizionale și a intereselor ocupaționale; optimizarea performanţelor educaţionale şi profesionale ale studenţilor cuprinși în grupul ţintă, încât la finele anului universitar promovabilitatea să fie superioară ratei medii actuale, respectiv peste valoarea de 71,74%.