Săptămâna Globală a Antreprenoriatului. Studenții UMFST, încurajați să devină antreprenori
Departamentul ED1 – Științe Economice din cadrul Facultății de Economie și Drept a organizat, în perioada 18 – 24 noiembrie 2019, cu prilejul Săptămânii Globale a Antreprenoriatului, seria de evenimente: Drumul spre succes în antreprenoriat, ediția a V-a.
Antreprenoriatul este considerat unul dintre motoarele economiei, contribuind la dezvoltarea societății. În acest context, ne-am propus și în acest an, ca prin evenimentele organizate, să utilizăm metode alternative de educație antreprenorială, cu scopul de a crește interesul studenților pentru activitatea antreprenorială și pentru a-i încuraja să devină antreprenori.
Comunicarea și stabilirea relațiilor în antreprenoriat a fost tema primului workshop organizat în 19 noiembrie, sub coordonarea doamnei prof. dr. habil. Emilia Herman, în care doamna ec. Luminiţa Core (Coach, Trainer, Speaker Personal & Business, Certificat John Maxwell Team) le-a vorbit studenților despre importanţa unei comunicări eficiente atât în calitate de studenţi, cât şi în calitate de viitori întreprinzători.
„Ca să fii eficient în viață, indiferent de domeniu, învață și stabilește relații cu ceilalți. Abilitatea de a stabili relații cu ceilalți este una dintre cele mai importante caracteristici pe care le poate dobândi o persoană. Stabilirea relațiilor presupune întotdeauna energie și mai presupune și încredere în propria persoană”, a precizat doamna Luminiţa Core.
În aceeași zi, în cadrul evenimentului Antreprenoriatul pentru o societate în schimbare, coordonat de doamna conf. dr. Mihaela Kardos, studenții la programele de masterat au avut ocazia să afle de la doamna Cristina Manoilă și domnul Ovidiu Maior (manageri Balul Palatului) care sunt provocările și secretele proiectelor antreprenoriale. Concluzia întâlnirii a fost că pasiunea, munca, implicarea și profesionalismul stau la baza succesului în antreprenoriat.
Miercuri, 20 noiembrie, doamna lector dr. Lia-Codrina Conțiu a desfășurat un seminar aplicativ utilizând Business Model Canvas – o metodă inovativă de testare a ideilor de afaceri, care se utilizează în planificarea afacerii și care pune în evidență modul în care organizația creează și transformă valoarea, fiind un instrument de lucru utilizat in analiza viabilității unei idei de afaceri, în vederea identificării de bune practici.
Seria evenimentelor s-a încheiat cu inaugurarea Teamcubator 2, un spațiu de lucru amenajat în cadrul Facultății de Economie și Drept, dotat cu resursele necesare pentru a sprijini dezvoltarea ideilor antreprenoriale, fiind rezultatul unui proiect coordonat de conf. dr. Liviu Ciucan-Rusu.
Coordonator Departamentul ED1 – Științe Economice
Conf. univ. dr. Mihaela Kardos